Olen ajanut koko illan autolla edestakaisin Kirkkonummen ja Kauniaisten väliä. Siis pari tuntia. Ja tällä perkeleen kelillä. Leukaluut on hellänä ja varpaat jäässä. Varpaat jäässä, vaikka alla oli se uusi Passat, jossa on kaiken maailman hilppeet ja valot ja lämppärit joka iikalle erikseen ja eepeeässät sekä neliveto. Siis tiesittekö, että jos lähden sivuluisuun, se auto pätkäiseen itsekseen kaasun poikki ja siirtää vedon niihin pyöriin, jotka saa sen kattilan takaisin ruotuun. Siis jumalauta, ennen vanhaan nuorena tyttönä Jyväskylässä ollessa odotettiin tällaisia kelejä, että päästiin jäälle vähän treenaamaan. Kyllä siinä käsijarru kärventyi ja auto oli varmaan päästään ihan sekaisin. Nykyisin ei tartte kuin istua autoon ja sanoa AJA, ja silti tänäänkin on Helsingissä ajettu yli viisikymmentä kolaria. Minäkin olin paskahalvauksen partaalla koko ajan, kun Passattia isompi auto tuli vastaan. Se olikin jatkuvaa pilvessä ajoa, kun rekkakulkue pörrytti vastaan kapealla tieosuudella. Pelotti niin paljon, että tähän ei auta kuin ylimakea lightsiideri, suklaa ja viltti.
How to Survive November 2024 – 22
4 tuntia sitten
12 kommenttia:
Onneksi selvisit hengissä.
Viehättävä kuva!
Ihan itsemurhaa se on.
Kiitti, se on taatusti näkönen nyt.
Siinä tapauksessa olet todella viehättävän näköinen!
Neliveto, ja liikkeelle pääsee vaikka milllä kelillä.
Ajonvakaaja, eikä mutkissa tee heikkoakaan.
Mut sit ku pitäs pysähtyä, niin menee, niinku kaikki vanhatkin kelkat, mut se tulee vaan niin yllättäen.
Liukkaita
Ringo
Voi olla. Sithän sen näkee, jos..., mutt neliveto mulla on ollut jo kauan sitten. Päälläkin.
Minä pidän autolla ajosta, mutta en tälläisellä pakkaskelillä, kun sataa lunta. Ajaminen silloin on ihan sokkopeliä. Jos isompi auto tulee vastaan, ei tiedä takuulla vähään aikaan missä mennään.
Onneksi minun ei ole näitä asioita tarvinnut pelätä vähään aikaan, kun ei ole autoa enkä muutenkaan liiku keskustan ulkopuolella. Metrolla ja ratikkalla pääsen paikasta toiseen, kunhan ne nyt vain sattuvat pakkasella liikkumaan. Jos eivät, niin sitten ei liikuta.
Ymmärrän kuitenkin liikkumisen pakon, joten ei kateeksi käy. Toivon vain, että pari seuraavaa kuukautta menevät rivakasti ohi.
Neliveto, päällä ;-) Älä vedä Saara taas perseitä, neliveto on paha. Autoilu = venäläinen ruletti. Hei mut onhan sulla se sähkönen käsijarru, saat tosi tuhdin U-käännöksen jos jotain unohtuu. Ja vaihdekeppi, voit totutella siihen taas, mikä nuppi, se on kätsy, hah hah, korvike. Ja istumen portaaton lämmitys, vautsi, ei tartte istua rapulla. Jos on oikein kuuma olo meet vaan rullaan istuun ja oot cool taas.
reiska
Jos kuski on noin peloissaan, niin plz, haluun nähdä pelkääjän paikalla istuvan.
reiska
Joo, Silja Orvokki, ei sellaista joukkoliikennevälinetttä ole keksittykään, joka tätä väliä jauhaisi edestakaisin. Meiltä kulkee bussi tästä kyllä aamulla pari kertaa, mutta juna ei mene sinne päinkään, että voisi pistää muksut raahaamaan niitä jumalattomia varustekassejaan kilometrikaupalla pakkasessa.
Se on sääli, sillä pojat eivät tule siis koskaan pääsemään treeneihin itsekseen. Herranjumala. Tätähän voi jatkua vielä vuosikymmenen. Apua.
Reiska, siinä on myös vepasto. Se on sitten nappia painamalla puolessa tunnissa lämmin auto talvella ja kesällä kylmä. En muuten eilen saanut sitä sähköistä käsijarrua pois päältä ennen kuin olin laittanut turvavyön päälle. Kai se pitää siitäkin lukua.
Vai sellanen kerrasto. Kyllä ne insinöörit sitten, voi ihme! Sitähän voi sitten kesällä käyttää jääkaappina, eikun kaljat sinne. Se jarru varmaan halus tsekata sun rinnanmitan ekaks, hah hah. Joku niihin vöihin vielä joskus jää jumiin ja ehtii kuolla nälkään. Onko siitä juttukaveriks, vastaako se sulle mitään jos puhut ittekses?
ojldkfe, varmaan kehottaa kattoon öljyt
reiska
Se ei muuten puhu, mikä on jo aikamoinen puute, mutta kyllä se kirjoittelee viestejä ja huomauttelee bensan kulutuksesta.
Huomauttelee, jaha, no sehän on sitten tutunoloista ;-) Kirjoittelee viestejä, perkele, selvää bloggariainesta, opeta se bloggaan. Ehkä seuraava painos osaa jo puhua sitten.
reiska
Lähetä kommentti