torstaina, tammikuuta 01, 2009

Uusi huone

Hyvää uutta vuotta teille, rakkaat ja uskolliset lukijani, ja kiitokset toivotuksista. Ehkä on syytä selitellä taas tekemättä jättämisiä näin heti vuoden aluksi. Olen julmasti laiminlyönyt niin omaani kuin muidenkin blogeja. Mutta kohta työpaineet ehkä helpottavat ja sitten on taas aikaa enemmän.

Joulunajan vapaat käytin remontoimiseen. Lapset saivat omat läppärit ja vihdoin tämä kaksi metriä kertaa satakuuskytäsenttiä pieni tietokonehuone on kokonaan minun. MINUN. Tein mitä halusin ja änkäsin tänne sängyn. Jouduin kylläkin pistämään koko vuoteen ensin palasiksi ja kokoamaan sen tähän paikoilleen, ei se muuten tänne mahtunut. Nyt tämä näyttää lähinnä piikatyttösen aittahuoneelta, mutta sehän sopii kuvaan. Kirjahylly lähti, samoin kirjatkin ja jäljelle jäi vain pari tietopuolen opusta. Kaikkein joutavimmat kirjat pakkasin vintille, missä ne kaiketi homehtuvat. Mutta niinhän kirjoille monesti käy jo ihan sisältönsäkin puolesta. Loput kirjat, joiden kanssa minulla on jonkinlainen sairaalloinen side, änkesin tuonne käytävän kirjahyllyyn. Nyt niitä on siinä paikoin kolmessa rivissä pystyssä ja poikittain. Tosi fengshuita.

Joka tapauksessa aloitan uuden vuoteni nukkumalla uudessa vuoteessani. Täällä ei kukaan herätä minua jatkuvasti kuorsaamalla tai kävelemällä ylitseni, potkimalla tai piereskelemällä niin että haju tulee uniin ja unikuvat ovat sen mukaisia. Siis paskaunia.











Kuvissa koppi ennen ja jälkeen.

Eilen oli jo yksi inventaario, jossa hurahti 11 tuntia. Ehdin hyvin iltasella kuitenkin nollata itseni vetämällä valkkaria pään täyteen ja sammumaan uuteen huoneeseeni rakettien vielä vienosti paukkuessa. Huomenna on vielä yksi inventaario ja päivästä tulee arviolta neljätoistatuntinen. Lisäksi homma jatkuu lauantaiaamuna, mikäli perjantain tunnit eivät riitä.

6 kommenttia:

SusuPetal kirjoitti...

Onnea uuteen huoneeseen.

Feng Shuit on kyllä hankalia. Kaikenlaisia kasoja synnyttävät. Matalaksi vaan.

Hyvää vuoden jatkoa ja silleen.

Anonyymi kirjoitti...

Uusi vuosi ja nyt pitää siivota -ko?

Anonyymi kirjoitti...

"vihdoin tämä kaksi metriä kertaa satakuuskytäsenttiä pieni tietokonehuone on kokonaan minun."

Joudut siis tallaamaan kumarassa koko sen 2 metrin matkan koneelle? Vai oletko varreltasi parahultainen tähän tilaan?

Anonyymi kirjoitti...

Reipasta Uutta Vuotta ja onnea uudelle boxille! Älä nyt kuitenkaan mökkiydy sinne ;)

Saara kirjoitti...

Kiitos Susu ja fengshuit sullekin!

Anonyymi, miten niin uusi vuosi ja nyt pitää siivota? En tajunnut. Siis remontoin jo joulunpyhinä ja huomenna olen kellon ympäri töissä. Siis mitä kohtaa tekstistä et ymmärtänyt? :D

Enska, rakas näsis (=näsäviisas jyväskyläksi). Juu, olen parahultainen mihin tilaan tahansa, koska olen pieni ja pyöreä sekä erittäin elastinen.

Kiitos, Lepis. Tosiaan, tässä on kyllä vakava mökkiytymisvaara :)

Celia kirjoitti...

Oma huone se naisella olla pitää. :) Onnea uudelle huoneelle ja uudelle vuodelle.